آمار فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

تجارت سیار - Mobile Commerce - ملاحظات و پیشنهادات
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:٢۸ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

تجارت سیار دارای مزایایی از قبیل قابلیت حمل داده‌ها، عمومیت بخشی، ایجاد ارتباط شبکه، تسریع در عملیات و بسیاری مزایای دیگر می‌باشد که ابزار مناسبی برای توسعه و تسهیل تجارت در ابعاد داخلی و خارجی بوده و قابلیت بکارگیری در مناطق دوردست و روستاها را نیز دارد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce - زیرساخت‌های ایران برای تجارت سیار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:٢٦ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

همانگونه که ذکر شد برای توسعه تجارت سیار به فراهم بودن عوامل زیر نیاز است :

1- زیر‌ساخت‌های ارتباطی

2-پرداخت سیار

3- امنیت الکترونیکی

4- قوانین و مقررات مناسب

5-فرهنگ استفاده از تلفن همراه به عنوان ابزار تجاری

در ایران ضریب نفوذ تلفن همراه پایین است، به‌طوری که بر اساس گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ICTw (  در سال 1383 ضریب نفوذ تلفن همراه 49/7 بوده که در مقایسه با متوسط کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته پایین می‌باشد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce - موانع توسعه تجارت سیار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:٢٥ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

برای ارتقاء خدمات تجارت سیار در کشور و پیاده‌سازی خدمات جدید، یکسری موانع به چشم می‌خورد که باعث شده تاکنون تجارت سیار در ایران به جایگاه واقعی خود متناسب با کشورهای پیشرفته نرسد. بی‌تردید شناخت این مشکلات و کوشش در جهت رفع آن‌ها می‌تواند آینده روشنی را برای خدمات تجارت سیار نمایان سازد.

مهمترین موانع را می‌توان در 4 بخش فنی ، سازمانی ، عملیاتی و مالی طبقه‌بندی نمود، در این بخش موانع مذکور به تفکیک این بخش‌ها تشریح می‌شوند:


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce - چالش‌های تجارت سیار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:٢۳ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

در این بخش چالش‌های فرا‌روی تجارت سیار بررسی می‌شود:


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce - پرداخت سیار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:۱٩ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

مفهوم تجارت سیار در اواسط دهه 1990 مطرح شد و بر اساس پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه انتظار می‌رفت تا سال 2000 تراکنش‌های تجارت سیار جز فعالیت‌های روزانه همه افراد شود. با سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی که روی ارتقاء شبکه‌های موبایل انجام شده، قدرت اپراتورها در انتقال سرویس‌ها بسیار افزایش یافته و آینده ارتباطات امیدبخش پیش‌بینی می‌شود. از طرف دیگر تغییر جهت بعدی در استفاده از فناوری اطلاعات به طور واضح به سمت تجارت سیار و تجارت بی‌سیم خواهد بود.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce - کاربردهای تجارت سیار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:۱٧ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

کاربردها و امکانات زیادی برای تبادلات تجاری از طریق شبکه‌های سیار متصور است و با ظهور نوآوری‌های تکنولوژیکی، مرتباً محصولات جدیدی از این حوزه معرفی می‌شوند. برخی از مهمترین این کاربردها به شرح جدول (3 ) می‌باشد(6):


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce - مدل عمومی تجارت سیار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:۱٥ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

مدل عمومی تجارت سیار

مدل عمومی تجارت الکترونیکی را می‌توان در قالب سه عنصر اساسی شرح و بسط داد. این عناصر شامل ابزار موبایلی مشتری، ابزار تجاری و سرویس دهنده زیربنایی[1]می‌باشد(5).

 


[1].  Infrastructure server


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce - حجم تجارت سیار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:۱۳ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

بر اساس پیش‌بینی مؤسسه OVUM حجم تجارت سیار در جهان تا پایان سال 2006 به بیش از 20 میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به پیش‌بینی 8 میلیارد دلار در سال 2005 و 7/4 میلیارد دلار در سال 2004 قابل توجه بوده و حاکی از یک جهش اساسی در سال 2006 می‌باشد. مؤسسه تحقیقاتی Jupiter  نیز تخمین‌هائی به شرح جدول (1) از حجم تجارت سیار برحسب مناطق جغرافیایی جهان ارائه داده که پیش بینی می‌‌‌شود به 2/22 میلیارد دلار در سال 2005 برسد(4).


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce - مزایا
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:۱٠ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

مزایای تجارت سیار

مزایایی که تجارت سیار دارد باعث شده که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه پیشرو سرمایه‌گذاریهای کلانی را انجام دهند، برخی از مزیت‌ها عبارتند از :


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت سیار - Mobile Commerce
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:٠٧ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

« تجارت سیار به هرگونه انتقال الکترونیکی یا تبادل اطلاعات که بوسیله یک ابزار سیار و از طریق شبکه سیار انجام می‌شود و طی آن ارزش حقیقی یا پیش‌پرداخت پولی در قبال دریافت کالا، خدمات یا اطلاعات منتقل می‌گردد» تعریف می‌شود(1). یا در شکل ساده‌تر به «فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن تبادلات تجاری از طریق شبکه‌های مخابراتی سیار و با استفاده از ابزارهای پرداخت، ارتباط یا اطلاعات سیار نظیر گوشی‌های تلفن همراه یا سایر ابزارهای دیجیتالی مشخص انجام شود»(2 ).


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
What elements should be in an e-Business Plan
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۳٢ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٢٧ خرداد ۱۳۸٧
 

 

   The Vision of the e-business solution

   Mission of the e-business solution

  The Objectives of the e-business solution

  The Strategies for achieving the vision and  the objectives

  The short term measurable Goals

   The Programs – implementation and cost aspects

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
Business Strategy And E-Business Strategy
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:٠۱ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٢٧ خرداد ۱۳۸٧
 

E-business strategy in relations to Business strategy

 

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
What is Ebusiness
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٥٥ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٢٧ خرداد ۱۳۸٧
 

What is Ebusiness | Ebusiness | Ebusiness Solutions

http://www.ecommerceprogram.com/ecommerce/Ebusiness-Info.asp

? Ebusiness What is

A starting point is to define eBusiness as "interaction with business partners, where the interaction is enabled by information technology". This is an accurate definition, but doesn't give us much insight into the excitement surrounding eBusiness and eCommerce. EDI(Electronic Data Interchange) technology has been around since the 1970s, but no one got very excited about EDI. So what does eBusiness have that EDI doesn't, apart from the natural glow of youth? The key change is the information technology is available to "enable" business transactions electronically. The Internet has made access to enabling information technology, much more widespread, cheaper, more powerful, and more integrated into the enterprise. EDI was about cutting back-office costs (for instance, orders sent from one Ebusiness partner to another no longer required paper work).



 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
E-commerce Definition
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٤۳ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٢٧ خرداد ۱۳۸٧
 

 What is Ecommerce?

E-commerce refers to all forms of business activities conducted across the internet. This can include E-tailing, B2B, intranets and extranets, online advertising (eg. advertising banners), and simply online presences of any form that are used for some type of communication (customer service for example).

www.learnthat.com/define/view.asp?id=300

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
صندوق های صدقات از مهرماه هوشمند می شوند : باز هم ما ودیگران
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٢٦ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٢٧ خرداد ۱۳۸٧
 

امروز از صبح  تا ساعت 21 به علت گرفتاری موفق به یافتن سوژه ای برای ما و دیگران نشده بودم .  ولی در ساعت 21 با شنیدن خبر هوشمند سازی صندوق های صدقات  به نظرم رسید شاید این مطلب موضوع جالبی برای ما و دیگران در روز جاری باشد.

وبلاگ انتقادی و سیاسی " ما و دیگران " را می توانید در آدرس http://wao.blogfa.com/  که سعی می شود روزانه آپدیت شود ببینید این پست را فقط بلحاظ ارتباط موضوع با تجارت امروزی  در این وبلاگ قرار دادم .


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
Wireless Access Point چیست ؟
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:٢٩ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢۱ خرداد ۱۳۸٧
 

(Wireless access point (WAP or APدستگاهی است برای برقرای ارتباط بین دستگاه های بدون سیم به یکدیگر با هدف تشکیل یک شبکه بدون سیم و در اغلب موارد نقش پل ارتباطی بین این شبکه بدون سیم را با یک شبکه اترنت سیمی نیز بر عهده دارد.
access point ها همچون یک مرکز فرستنده و گیرنده امواج رادیویی شبکه های بدون سیم عمل می کنند.
Access point نود ها را در شبکه های محلی بدون سیم (WLAN) مدیریت و تنظیم می کند و می تواند اطلاعات مورد نیاز کلاینت ها از قبیل آدرس IP , DNS سرور و دروازه را جهت ارتباط آنها با یکدیگر و با شبکه های دور دست بصورت خودکار در اختیار آنها قرار دهد.
وقتی در یک شبکه بدون سیم از access point استفاده می کنیم , این شبکه در اصطلاح در مد Infrastructure عمل می کند در غیر اینصورت و عدم استفاده از access point در شبکه بدون سیم در مد ‘adhoc’ یا ‘peer to peer’ می با شد.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
ایجاد یک نظام ارتباطی اثر بخش و نقش آن در توفیق مدیران در انجام وظایف مدیریتی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٠٠ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٩ خرداد ۱۳۸٧
 

اولین وظیفه ی مدیران ، ایجاد یک نظام ارتباطی اثر بخش است. یک مدیر نمی تواند زیر دستان را اداره  کند ، در آنان ایجاد انگیزه کند ، آنان را هدایت و رهبری نماید و  یا آنان را برای انجام  کار سازماندهی کند مگر آنکه ابزار لازم را در اختیار داشته باشد ، ابزار او برای انجام این کارها، هنر تعامل و گفتمان ، نوشتن، رابطه با دیگران، تأثیر بر دیگران است که همه مصادیقی از« ارتباط» هستند.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
اجزاء و منابع انسانی در ساختار سازمانی بنگاه تجارت الکترونیک
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٥:٤٠ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸٧
 

ساختار سازمانی بنگاه  کسب و کار الکترونیک با ساختار بنگاه های سنتی متفاوت بوده و لذا در این سازمان می بایست  برای برقراری ارتباط با عوامل انسانی دخیل در سازمان راه کارهای (Solution) کسب و کار الکترونیکی به صورت اینترنتی طراحی و ارائه نمود.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدیریت بازاریابی الکترونیک و منافع و هزینه های وفاداری مشتری
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:٢۱ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٧
 

بازاریابی در سیر تکامل خود در مسیر گزار از بازاریابی سنتی به بازاریابی نوین الکترونیک  در مرحله ای قرار دارد که بازاریابان هوشمند  تنها در اندیشه یافتن مشتریان جدید در عرصه دنیای وب  نیستند؛ امروزه هدف از بازاریابی مدیریت تقاضا از طریق رشددادن و سوق دادن مشتری تا حد بلوغ در نردبان وفاداری به سازمانهاست. امروزه دیگر رضایتمندی مشتریان کافی نبوده و شرکتها نباید به رضایتمندی مشتریانشان دلخوش کنند، آنها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایتمندشان، وفادار هم هستند. در این پارادایم هدف برقراری روابط بلند مدت و متقابل با گروههای ذینفع و مهمتر از همه مشتری به طوری است که مشتریان بیشتری را حفظ و مشتریان کمتری را از دست داده و به این ترتیب در بلند مدت منافعی حاصل می شود که در نتیجــه، سهم بازار و سودآوری شرکتها افزایش می یابد.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
هوشمندی رقابتی جهانی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:۱٩ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٧
 

با تحولات نوین اقتصادی اکثر  کشورها در بازار رقابت مشتاق بازار آزاد هستنــــــد و هوشمندی رقابتی را به عنــوان یک تمرین برای جهانی شدن خود می دانند. یافته های اولیه انجمن حرفه ای هوشمندی رقابتی درخصوص هوشمندی رقابتی که ممیزی و تایید شده است حاکی از آن است که 2 تا 3 درصد شرکتهای پیشرو آلمانی با حالت تهاجمی و شتاب به سمت هوشمندی رقابتی رفته و با به کارگیری آن در صنایع شیمیایی، داروسازی و مخابرات حرف اول را می زنند. آلمانها، ازطریق ایالات متحده به عنوان پیشرو در زمینه کمیت و کیفیت در دنیا، هوشمندی رقابتی را درک کردند و بریتانیا هم همان روش را دنبال کرد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
استراتژی و هوشمندی رقابتی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:۱٦ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٧
 

فراهم آوردن نیازها برای دستیابی به استراتژی رقابتی باعث شده است که تعدادی از بزرگترین شرکتهای دنیا، عملکردی در قالب هوشمندی رقابتی در کلاس جهانی برای زیرمجموعه های خود داشته باشند.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
اخلاق و هوشمندی رقابتی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:۱٤ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٧
 

جاسوسی اقتصادی یک سوال و ابهام اخلاقی را در هوشمندی رقابتی به وجود آورده و این موضوع، خود یک ناکامی برای آن بوده و گاهی هم بـاعث غفلت از هوشمندی رقابتی می شود (این موضوع نباید اهمیت و اثر هوشمندی رقابتی بر موفقیت در تجارت را زیرسوال ببرد).


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
هوشمندی رقابتی چیست؟
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:۱٢ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٧
 

هــوشمندی رقابتی پروسه نمایش و شفاف سازی محیط رقابتی است. با تاکید بیشتر، هوشمندی رقابتی یک برنامه سیستمی و اخلاقی برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و مدیریت اطلاعات است که می تواند طرحها، تصمیمات و عملیات شرکت را تحت تاثیر خود قرار دهد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدیران و مقابله با انحراف از مسیر
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:٠٥ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٧
 

مدیران چگونه می توانند واقع بینانه و با استدلال کافی مشاوران خود را ارزیابی کنند؟ تا مظمئن شوند که مشاوران آنها را از مسیر راست مدیریت  به عبارتی نیل به سمت هدف منحرف نمی نمایند.!


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
استفن آرکووی: هفت عادت افراد بسیار کارامد
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:٠۱ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٧
 

استفن آرکووی: کووی در کتاب پرفروشـش به نام هفت عادت افراد بسیار کارامد، پیشنهاد می کند مردم برای کارامد شدن ویژگیهای زیر را در خود پرورش دهند:


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
هنری فایول: نظریه پرداز اولیه مدیریت و اصول چهارده گانه فایول
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:٥۱ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٦ خرداد ۱۳۸٧
 

فایول، صنعتگر برجسته فرانسوی، یکی از اولین مبلغین تئوری عام مدیریت بود. او به عنوان پدر تئوری مدیریت معرفی شده است.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدیریت استراتژیک و آنالیز PEST
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:٥٦ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱٤ خرداد ۱۳۸٧
 

 

Tecnological

Social

Economics

Political

فناوری

اجتماعی

اقتصادی

سیاسی

 

  q         عوامل اجتماعی فرهنگی

  q         عوامل اقتصادی

  q         عوامل سیاسی ـ قانونی

  q         عوامل تکنولوژیکی

 

PEST   یک  مدل راهنمای کلان سیستم است .


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدیریت استراتژیک و آنالیز SWOT
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:٥٢ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱٤ خرداد ۱۳۸٧
 

Strengths,Weakneeses, Opportunities, Threats

عوامل استراتژیک  (فرصتها - تهدیدهای خارجی و نقاط قوت و ضعف داخلی) :عواملی که در آینده شرکت بیشترین تاثیر را دارند.

یکی از ابزارهای مورد استفاده جهت مدیریت استراتژیک آنالیز SWOT می باشد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مشخصات کلیدی فرآیندها در بنگاه های کسب و کار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:٤٧ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٢ خرداد ۱۳۸٧
 

یک فرآیند عبارت است از یک سری فعالیت‌های کاری مرتب و هماهنگ که از منابعی استفاده کرده و چیز با ارزشی برای مشتری (داخل یا بیرون سازمان) تولید می‌کنند. یک فرآیند درون سازمان، نوعاً دارای مشخصات زیر است:


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
زمینه‌های BPR برای تجارت الکترونیکی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:٤٤ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٢ خرداد ۱۳۸٧
 

BPR  در خلأ اتفاق نیفتاده است؛ بلکه در یک بستر سازمانی که دارای انسان، فناوری‌ها و ساختار سازمانی است انجام می‌گیرد. از این رو BPR در یک زمینه بزرگتر برای تغییر سازمان رخ می‌دهد. ضمناً BPR در بستر یک دیدگاه فرآیند محوری برای تحولات و رشد سازمان اجرا می‌گردد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار - BPR
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۳٧ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٢ خرداد ۱۳۸٧
 

              مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار

               ‌BPR  -    Business Process Reengineering

 

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مهندسی مجدد - REENGINEERING
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۳٤ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٢ خرداد ۱۳۸٧
 

مهندسی مجدد، با هدف شناسایی بهترین روش انجام یک مجموعه فعالیت‌های خاص، فرآیندهای سازمان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. برای این که سیستم‌ برنامه‌ریزی منابع سازمان بتواند برای سازمان سودمند و اثربخش باشد، باید دست کم برخی از روش‌های کسب و کار سازمان تغییر یافته و روش‌های جدیدی توسعه یابند. از این رو مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار با پیاده‌سازی و استقرار سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان، ارتباط نزدیکی دارد. مهندسی مجدد فرآیندها، روش‌های مختلف انجام یک فرآیند خاص را بررسی کرده و بهترین روش‌ها را برمی‌گزین


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مایکل همر (MICHAEL HAMMER) - پدر، مظهر و مفسر مهندسی مجدد
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۳۱ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٢ خرداد ۱۳۸٧
 

مایکل همر (MICHAEL HAMMER) در سال 1948 در آمریکا متولد شد. مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته علوم رایانه از دانشگاهMIT اخذ کرد و در آن دانشگاه به تدریس مشغول شد. او در حال حاضر مدرس عالی در دانشکده اسلوان دانشگاه MIT است. علاوه بر آن او بنیانگذار و مدیر چندین شرکت معتبر در زمینه فناوری پیشرفته و مشاور شرکتهای بزرگ دنیاست. سالانه هزاران نفر در سمینـارهای او حضور مـی یابند. فرایند مهندسی مجدد(REENGINEERING) که در دهه 1990 عرضه گردید با نام او پیوند خورده است. او را پدر، مظهر و مفسر مهندسی مجدد دانستــه اند. او همواره پشتیبان اندیشه مهندسی مجدد بوده است. اندیشه ای که پیتر دراکر آن را در تقریظی که بر کتاب مر نوشته مدیریت نوین کار خوانده است. مر معتقد است آنچه در سده بیستم در زمینه مدیریت آموخته ایم تنها مناسب سازمانهای وظیفه گرای موجود است. برای اداره سازمانهای فرآینــد محور باید در همه زمینه ها بازاندیشی کرد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی و در شرکتها و سازمانها
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:۱٥ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱٢ خرداد ۱۳۸٧
 

شرکتها برای نیل به موفقیت و تضمین آینده شرکت ناچار به اتخاذ یک خط و مشی جامع و کامل برای رشد و بقاء می باشند این مقوله برنامه استراتژیک شرکت یا سازمان  نام دارد. اجرای این برنامه  با همکاری تناتنگ سایر دوایر سازمان نیا به اهداف جامع استراتژیک سازمان را محقق خواهد نمود. برنامه ریزی استراتژیک هر شرکت یا سازمان پیش بینی تغییرات محیطی و آمادگی برای نحوه برخورد با آن را برای شرکت یا سازمان امکانپذیر خواهد نمود.

 

 

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
سرانجام مردم پس از ریاست دولت پوتین در روسیه و ریاست دولت خاتمی در ایران
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۳٥ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٠ خرداد ۱۳۸٧
 

گرچه تلاشهای دولت اصلاحات در ایران و فواید و منافع  حاصل از حسن تدبیر تیم دولت اصلاحات در عرصه داخلی برای برقراری ثبات و تامین رفاه عمومی و همچنین در عرصه خارجی در سیاست تنش زدایی  به خصوص با رویکرد دولت نهم در سونامی تغییرات و تحولات شاید بدون تدبیر  امروزه بر اکثریت مردم عزیز کشورمان پوشیده نیست ولی آنچه مرا بر این وا داشت تا به طور خلاصه  به طرح این پارادایم بپردازم . سرانجام دولت اصلاحات در ایران بود که شاید می شد تدبیری اندیشیده شود که اتمام دوران دولت هشتم منجر به تولد دولت نهم با این وضعیت نگردد. به جهت واضح بودن موضوع با طرح دو  سوال به عنوان حسن شروع و ختام مطلب را به  اتمام می رسانم شاید در پستهای بعدی زمینه ای برای پرداختن جدی تر به مطلب داشته باشم .

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
پایگـاه­های اطلاعاتی مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۱٦ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٠ خرداد ۱۳۸٧
 

معرفی تعدادی از  پایگـاه­های اطلاعاتی مدیریت و  برنامه‌ریزی استراتژیک داخلی و خارجی

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
توسعه استراتژی مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٢٠ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٠ خرداد ۱۳۸٧
 

مدیریت زنجیره تأمین عبارتست از ایجاد یک هماهنگی کارا و اثربخش  بین تمامی سازمان‌های موجود در زنجیره تامین کلا یا خدمات به ‌ منظور فراهم‌سازی محصولات و خدمات مورد نیاز مشتریان یا مصرف کنندگان نهایی. با پیدایش و نفوذ تجارت الکترونیک مفهوم جدیدی از ترکیب دو موضوع مدیریت کسب و کار الکترونیکی و مدیریت زنجیره تأمین با عنوان مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی متولد  یافته است.

ظهور فناوری اطلاعات فرصتهایی را برای شرکت‌ها و بنگاههای کسب و کار فراهم نمود که زنجیره تأمین خود را کارا تر نمایند. در حالیکه جنبه‌های عملیاتی مدیریت زنجیره تأمین همچنان در حال پژوهش و بررسی است، یکی از سئوالات بدون پاسخ در این حوزه این است که چگونه می‌توان در محیط نامعین زنجیره تأمین،‌ استراتژی مناسب توسعه داد.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
معرفی فروشگاه الکترونیکی قطعات و تجهیزات رایانه (کامپیوتر) در خراسان رضوی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٠٤ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٠ خرداد ۱۳۸٧
 

فروشگاه سبزرایانه با مدیریت دوست خوبم آقای حسن هاشمی در  بنگاه های کسب و کار الکترونیکی  پیشرو در صنعت رایانه در مشهد و ایران می باشد. حسب اطلاع این واحد صنفی در طول دو سال گذسته موفق شده  است تا  حجم قابل توجهی از فرآیند کسب و کار یا فروش خود را به صورت الکترونیکی انجام دهد.  برای واحد صنفی فوق آرزوی موفقیت در راه توسعه مجموعه را داریم .

www.rayaneh.com


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
ارزیابی کیفیت خدمت الکترونیک (مقاله)
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٩:٥۱ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٠ خرداد ۱۳۸٧
 

شرکتهایکه دارای تجربه موفقیت آمیز  در تجارت الکترونیک (EC) می باشند این نکته را درک کرده اند که عوامل موفقیت یا شکست صرفا حضور شرکت در دنیای وب و یا قیمت پایین نیست بلکه عامل مهم انتقال کیفیت بالای خدمت الکترونیک (ESO) است.



 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
معرفی منابع مدیریت بازاریابی ( فارسی و انگلیسی)
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٩:۱٦ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٠ خرداد ۱۳۸٧
 

١- Marketing Management  -  Analysis، Planing، Implementation and Contorl  - Kotler Philip

مدیریت بازاریابی : تجزیه و تحلیل برنامه ریزی اجزاء و کنترل  ترجمه بهمن فروزنده

2- The End Of Work By Jere G.Madrick    -     سرانجام کار

3- The End Of Affluence  -  وفور نعمت

4- Startegic market Management    By John Wiley And Sons 1992

5- Marketing Strategy And  Management    By London D.Irwin 1992

6- مدیریت بازاریابی  تالیف و ترجه دکتر احمد روستا - دکتر داور ونوس - دکتر عبدالمجید ابراهیمی

7- Principles Of Marketing   - Kotler & Armstrong

ترجمه : دکتر علی پارسائیان

 

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
برگزاری اولین همایش شبکه های ارتباطی وایمکس و شهرهای الکترونیکی در مشهد
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٧:٠٠ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٠ خرداد ۱۳۸٧
 

اولین همایش شبکه های ارتباطی  وایمکس و شهرهای الکترونیکی  به همت سازمان آمار و اطلاعات و خدمات کامپیوتری شهرداری مشهد  در محل هتل پردیسان مشهد با حضور کارشناسان عرصه فناوری اطلاعات در روز پنج شنبه  ٩/٣/٨٧ از ساعت ٨ صبح تا ١٧ بعد از ظهر برگزار گردید. گرچه مباحثات و مقاله های ارائه شده حاوی مطالب علمی بود ولی آنچه باز هم نمود بیشتری داشته و موجب بروز نگرانی بیشتری در بین بخش فعال در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بود به قرار زیر بود.

١- برای اینکه پروژه  وایمکس  نیز عده ای را مانند پروژه های قبلی PAP , ISP  ماتم زده ننماید بهتر است خود دولت که معمولا رقیب اصلی و قدر بخش خصوصی می باشد مبادرت به راه اندازی آن نماید.

2- با توجه به ضریب نفوذ تحقق یافته  پروژه  ADSL  توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و  ولی در عرض 4 سال هنوز پورتهای راه اندازی شده فعال نشده اند بعید است که وایمکس برای بخش خصوصی توجیه داشته باشد.

3- با توجه به محدودیتها و سیاست های اعمال شده توسط دولت نهم ، وایمکس یا هر بستر فیزیکی پرسرعت دیگر برای اینترنت فاقد مزیت و فایده برتری نسبت به امکانات قبلی خواهد بود مگر اینکه دولت در موانع و محدودیتهای ایجاد شده تجدید نظر نماید.

4- ظاهرا استفاده کننده اصلی وایمکس با توجه به محدودیتهای اعمالی خود دولت است پس بهتر است خود بار سنگین راه اندازی آنرا به عهده گرفته و از تحمیل هزینه های سنگین آن به بخش خصوصی جلوگیری شود.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
چگونه یک RFP برای پروژه های وب بنویسیم؟
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٦:۳٩ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٩ خرداد ۱۳۸٧
 

 

شاید یکی از بزرگترین دلایل اشتباهات که موجب مشکلاتی بین مشتری ها و شرکتهای توسعه دهنده خدمات اینترنت و وب هستند اطلاعات ناکافی در درخواست طرح پیشنهادی نوشته شده باشد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
انواع مدلهای کسب و کار - Type of Business Model
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٦:٢٦ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٩ خرداد ۱۳۸٧
 

کسب و کار ها به تناسب نوع کسب وکار یا پیشه برای سودآوری یا کسب درآمد توسل به انواع مدلهای کسب و کار را تجربه می نمایند ولی آنچه در این خصوص مهمتر جلوه می نماید میزان توفیق مدل مورد استفاده در تحقق سودآوری است . در زمینه تشخیص و معرفی مدلهای موفق مدلهای کسب و کار ،  تحقیقات مختلفی به انجام رسیده است که به عنوان نمونه به مورد تحقیق مدرسه مدیریت دانشگاه MIT آمریکا اشاره می کنیم .

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدل کسب و کار - Business Model
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٦:۱۱ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٩ خرداد ۱۳۸٧
 

یک متد یا شیوه انجام کسب و کار است به نحوی که با اجرای آن شرکت یا سازمان  قادر به حفظ  خود در میدان رقابت و فعالیت بوده و بقای خود را تضمین می نماید، به عبارت دیگر تولید درآمد(سود) میکند.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
طرح کسب و کار ( Business Plan )
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٦:٠٤ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٩ خرداد ۱۳۸٧
 

طرح کسب و کار مستندی مکتوب است که جزئیات کسب و کار پیشنهادی را مشخص می کند. این سند باید ضمن تشریح موقعیت کنونی ، نیازها ، انتظارات و نتایج پیش بینی شده را شرح دهد و کلیه جوانب آن را ارزیابی کند .


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
گردشگری الکترونیک - e-tourism
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٢۱ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸٧
 

از فوائد رشد فناوری اطلاعات در عرصه های مختلف ، سیر و سیاحت و توریسم  نیز بی بهره و بی نصیب  نمانده است . پرداختن به گردشگری مجازی یا توریسم الکترونیکی  امروزه در دنیا باعث رشد سریع اهداف تجاری و بازاریابی و فرهنگی کشورها در سایر نقاط دنیا با هزینه های کمتر و بهره وری بالاتر گردیده است.

اما رشد و توسعه این گرایش از فناوری جدید در کشور  علاوه بر فرهنگ سازی و شناخت مفاهیم و کاربردها ی گردشگری الکترونیک و تدوین برنامه‌ها، سیاست‌ها و طرح‌‌های عملیاتی توسعه گردشگری الکترونیک در ایران و تعیین چشم‌اندازی مناسب برای گردشگری الکترونیک در فرآیند توسعه پایدار گردشگری در کشور و همچنین بررسی موانع حقوقی و قانونی دولتی و نقش دولت و بخش خصوصی در استقرار آن و  نظام مدیریت مقصد در جهان (GDS , DMS)  و بیمه و مالیه  الکترونیکی آن و در نهایت توسعه شهر الکترونیک ، مستلزم بسترهای فنی و اطلاعاتی زیر می باشد.

١-  کاربرد e-Airlines

٢ - کاربرد e-Hospitality

٣-  کاربرد e-Tour Operators

۴- کاربرد e-Travel Agencies  

 

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
رهبری و ملاحظات بین المللی شرکتهای چند ملیتی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۱٥ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٧ خرداد ۱۳۸٧
 

از آنجا که موقعیت مختلف جغرافیائی فرهنگها و باورهای خاص خود را دارند شیوه رهبری در موقعیت مختلف جغرافیای متناسب با فرهنگ ملی و بومی آن منطقه انتخاب گردیده و سازمان متناسب با آن زهبری می گردد. اما در مجموع فرهنگر منحصر به فرد هر کشور را می توان با بهره گیری از پنج بعد شناسایی نمود..


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدیریت کیفیت جامع Total Quality Management - TQM
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۱٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٧ خرداد ۱۳۸٧
 

فلسفه ای است عملیاتی که بر تعهد به جلب رضایت مشتری و بهبود مستمر کیفیت تاکید می ورزد.
این اهداف کیفیت بهتر و باثبات کالاها و خدمات – پاسخگویی سریع تر و با ثبات تر به نیازهای مشتریان – انعطاف بیشتر در تعدیل با نیازها و سلایق پویا ی مشتریان – هزینه کمتر از طریق بهبود کیفیت و حذف فعالیتهای فاقد ارزش افزوده می باشند.

Quality circles
چرخه های کیفیت : گروه های بهبود کیفیت که وظیفه شناسایی مشکلات را عهده دار بوده و طرحهای فرایند بهبود مشکلات را ارائه می منمایند.

اجزای اصلی مدیریت کیفیت جامع به شرح زیر می باشند
1- تمرکز شدید بر جلب رضایت مشتری
2-مشتری هم در داخل شرکت وجود دارد و هم در خارج
3- اندازه گیری دقیق متغیرهای اساسی در عملیات یک شرکت
4- بهبود مستمر کیفیت کالاها و خدمات
5- روابط کاری جدید که بر اعتماد و کار گروهی مبتنی است .


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تحریم هاومحدودیتهای بین المللی اعمالی برعلیه کشور و تاثیر آن رشد تجارت الکتروینک
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٥٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٧ خرداد ۱۳۸٧
 

از آنجا که میدان اصلی مانور تجارت الکترونیک  در عرصه و بستر شبکه جهانی اینترنت می باشد  . بعلاوه در تجارت الکترونیک موضوع بازاریابی و تسهیل داد و ستد کالا و دریافت و پرداخت الکترونیکی  در سطحی فراتر از مرزهای بین الملی هر کشوری مطرح می گردد لذا هر گونه محرومیت و محدودیت اعمالی در مقوله  تعاملات  پولی و بانکی و یا معرفی کالاها موجب توقف رشد و توسعه تجارت الکترونیک در کشور خواهد بود. در حال حاضر با بافشاری قدرت های تحریم گر موانعی جدیدی علاوه بر موانع موجود مانن مقررات سنتی موجود و فقدان فرهنگ مناسب و همچنین فقدان زیرساخت مورد نیاز پدیدار گردیده است بعبارتی با وجود محدودیتها حتی توفیق نسبی برای توسعه زیرساختهای فیزیکی مورد نیاز بی اثر و بی فایده و بی استفاده خواهد بود.

البته ممکن است در سطحی محدود فرهنگ توسل به تجارت الکترونیک در داخل می تواند موجب تولد بعضی ارزشهای جدید نظیر حصول رضایتمندی مشتریان و تولیدکنندگان گردد ولی حسن ختام آن است تجارت الکترونیک و مزایای آن فارغ از فعالیت در عرصه جهانی بی خاصیت بوده و اثربخشی خاصی ندارد.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تغییر با تدبیر یا بی تدبیر کدام یک؟
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:٥٤ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٧ خرداد ۱۳۸٧
 

امروزها در همه جا صحبت از تغییرات و تحولات اقتصادی دولت فزونی گرفته است و شتاب رخداد و تنوع و تعدد آنها به حدی است که در  اغلب عرصه ها کمتر کارشناسی می تواند قانع شود که در  پس اینهمه تغییر ، تفکر ، اندیشه ، تئوری و  تدبیری  نهفته بوده  باشد. اما سوال اساسی که همواره ذهن کارشناسان را به خود معطوف می نماید این است که چه کسی و چه مرجعی وظیفه نظارت و کنترل و ارزیابی عملکرد و نتیجه نهایی ناشی از توسل به تغییر را بر عهده دارد.؟ یا اینکه چرا دستگاههای متولی نظارت و کنترل دولت در مواجهه با اینهمه بی تدبیری سیاست سکوت را پیشه نموده اند؟ آیا در پس اینهمه تغییرات بی تدبیرانه ، تصمیم گیران برای خود چشم اندازی متصور هستند؟ یا اینکه  غرق در توهم قصد دارند بی خردانه کشتی طوفان زده اقتصاد و دیپلماسی کشور عزیزیمان ایران را در گرداب سهمگین ناشی از بی تدبیری به نابودی بگشند!

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
بیمه الکترونیکی (E-Insurance)
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:٠٥ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٦ خرداد ۱۳۸٧
 

به معنای عام به عنوان کاربرد اینترنت و تکنولوژی اطلاعات (IT) در تولید و توزیع خدمات بیمه‌ای اطلاق می‌گردد و در معنای خاص بیمه الکترونیکی را می‌توان به عنوان تأمین یک پوشش بیمه‌ای از طریق بیمه‌نامه‌ای دانست که به طور Online درخواست، پیشنهاد، مذاکره و قرار دادن آن منعقد می‌گردد.

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تجارت الکترونیک - امنیت در بانکداری الکترونیکی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:٥٩ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٦ خرداد ۱۳۸٧
 

CA
Web security
Network security
Physical security
Security Architecting
Hardware Security Device and Solution
Software Security Device and Solution
And...
 کدامیک از روشها و الگوهای امنیتی بانکداری الکترونیکی در حال حاضر در ایران قبل استفاده و اطمینان می باشد.؟


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
راه حل های پرداخت الکترونیکی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:٥٧ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٦ خرداد ۱۳۸٧
 

e-Money
e-check
Debit cards
Credit Cards
Smart Cards

کدام یکی در ایران برای توسعه تجارت الکترونیک در حال حاضر قابل دستیابی است؟ 

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مبانی مدیریت استراتژیک - مدل 8 مرحله ای مدیریت استراتژیک
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:٤٧ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٦ خرداد ۱۳۸٧
 

 

نقش مدیران در اتخاذ تصمیمات  استراتژیک بهتر و  مدل 8 مرحله ای مدبریت استراتژیک

 

 

1-      ارزیابی نتایج عملکرد فعلی

                         الف –  بازگشت سرمایه ، سودآوری و غیره

                          ب   -  وجهه استراتژیک شرکت ( ماموریت – اهداف – استراتژیها  - سیاستها

2-      بررسی وضعیت اداره خارجی  (بررسی عملکرد هیات مدیره و مدیران ارشد )

3-      بررسی محیط خارجی  ( کشف عوامل استراتژیکی که فرصتها و تهدیدها را ایجاد می کنند)

4-      بررسی محیط داخلی شرکت  ( تعیین عواملی که نقاط قوت و نقاط ضعف هستند)

5-      تجزیه و تحلیل عوامل استراتژیک ( SWOT)

                             الف –  کشف و مشخص کردن مشکلات

                             ب    - بررسی و بازنگری ماموریت و اهداف شرکت در صورت لزوم.

6-      خلق ، ارزیابی و انتخاب بهترین استراتژی جایگزین  با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده در قدم پنجم

7-      اجرای استراتژی های انتخاب شده   به وسیله برنامه ها و بودجه ها و رویه ها

8-      ارزیابی استراتژی های اجرا شده از طریق سیستمهای بازخور و  کنترل فعالیتها برای مطمئن شدن از این خیلی از طرحهای مصوب دور و منحرف نشده اند.

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
بهره وری چیست ؟
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:٤٥ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ خرداد ۱۳۸٧
 

شروع استفاده از کلمه بهره وری در فرهنگ اقتصادی مربوط به دو قرن قبل است. در بسیاری از نقاط جهان، بویژه در کشورهای صنعتی بهره وری به عنوان یک طرز فکر و فرهنگ تلقی می شود، تفکر پیشبرد و بهبود آنچه که وجود دارد.

بهره وری مفهومی است که برای نشان دادن نسبت برون داد بر درون داد یک فرد، واحد و سازمان بکار گرفته می شود.

 

 داده/ستانده = بهره وری

بهره وری با دو واژه کارآیی و اثر بخشی در هم آمیخته می باشد.

کارائی  Efficiency  : توانایی فرد در انجام کار بطور صحیح ، در مدت زمان مطلوب و در محل مناسب. به دیگر سخن، نسبت بازده واقعی کمیت حاصل به بازدهی استاندارد از پیش تعیین شده کارائی یا راندمان قدرت بازدهی است

 

Efficiency=Actual Output/Standard Output 

 

(بازده استاندارد/بازدهی واقعی)=کارائی

اثربخشی  Effectiveness  : اثربخشی عبارت است از، میزان درجه کیفیت و نیل به اهداف کا تعیین شده. بنابراین در فرآیند کار، اثربخشی نشان می دهد که تا چه میزان از کاره های انجام گرفته، با اهداف مورد نظر همسو بوده است. به سخن دیگر، اثربخشی در ارتباط با عملکرد و فراهم آمدن رضایت انسان از تلاشهای انجام شده است.

ذکر این نکته ضروری است که اثربخشی حاصل تلاش انسان است، تا به نتایج مورد نظر دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال در یک کارگاه کار روتین فرد کارآیی  و اما آنچه که کارگر برای انجام به موقع و درست کار وا می دارد اثربخشی است.

 

 

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
تفکر ناب Lean Thinking
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:۳٦ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ خرداد ۱۳۸٧
 

به طور یقین به جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه های موجود در سازمان ضرورت استفاده از روش های مطرح دنیا از قبیل تفکر ناب لازم می گردد،این متد در اکثر نقاط جهان توسط افرادی سخت کوش اجرا گردیده و آنها با تشکیل تیم های تخصصی مورد نیاز، به انجام کارهای گروهی در جهت شناسایی اتلافها مبادرت نمودند آنها توانستند مشکلات زیادی را از سر راه برداشته و شرکت یا سازمانشان را به موقعیت های عالی برساند. پس لازم می باشد جهت اجرا آنها دقت لازم را داشت و تمام موارد را گام به گام و اصولی اجرا نمود و در تمام مراحل اجرا از حمایت مدیر ارشد سازمان برخوردار بود.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
شش سیگما و تحول سازمانی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:۳۳ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ خرداد ۱۳۸٧
 

 شش سیگما یک استراتژی تحول سازمانی است.

شش سیگما فلسفه بهبود مستمر است و به سمت "عالی شدن در همه کارها" پیش می رود.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
سازمان و نظام پیشنهادها
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:۱٤ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ خرداد ۱۳۸٧
 

امروزه  پدیده تغییر و تحول سازمانی از چالشهای اساسی سازمانها در عصر حاضر محسوب می شود. جهان آینده جهان نیروهای خوش فکر و زاینده فرهنگ مشارکت، با توان ایجاد ارتباط، مبادله و مراوده متعامل است.

 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
فرهنگ سازمانی - corporate culture
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:۱٧ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

فرهنگ سازمانی: مجموعه ای از ارزشها، اعتقادات، رفتارها، رسوم و تمایلات که به اعضای سازمان کمک می کند تا در درک اینکه سازمان به چه منظوری بنا نهاده شده؟ چگونه کارها را به انجام می رساند ؟ و چه چیزهایی را مهم میداند؟ توفیق یابد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدیریت استراتژیک و رهبری Leadership & Strategic Management
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:۱٥ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

اجرای استراتژی شامل مقوله رهبری نیز می شود.

رهبری عبارت است از ترغیب کارکنان به بهره گیری موثر (اثر بخش ) و کارا از توانایی ها و مهارتهای خود برای دستیابی به اهداف سازمانی .

رهبری به چند شکل انجام می گردد.

 

1-     رهبری توسط مدیران شرکت

2-     هنجارهای مشخص شده و برگرفته از فرهنگ سازمانی ، کارکنان را هدایت می کند

3-     کارکنانی که در گروه های خودمختار کار می کنند.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مسائل بین المللی جذب نیرو
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:۱۳ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

به دلیل تفاوت های فرهنگی ، باید برای هر کشور و فرهنگ از یک سبک خاص مدیریتی وروش های خاص مدیریت منابع اسنانی مناسب با آن فرهنگ بهره جست.

 

1-     بسیاری از شرکتهای چند ملیتی تلاش می کنند که برای تصدی پستهای مدیریتی شعبات ونمایندگی خود را در کشورهای  دیگر ، از افراد و شهروندان تحصیل کرده وماهر همان شکورها استفاده نمایند.

 

2-      بسیاری از شرکتهای چند ملیتی برای تصدی پستهای مدیریتی خود  مبادرت به استخدام کارکنان و افرادیکه جهت گیری و دید جهانی  و بین الملی دارند ، بدون توجه به کشور و زاد گاه  می گیرند.

 

شرکت های چند ملیتی پس از استخدام مدیران قبل از اعزام آنها به کشورهای دیگر به آنها آموزشهای فرهنگی و میان فرهنگی میدهند. شرکتهای اروپایی با روند فوق 6 درصد احتمال شکست مدیران خود را کاهش داده اند.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
کوچک سازی Downsizing
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:۱٠ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

عبارت است از حذف برنامه ریزی شده پستها یا مشاغل (از مشکلات استراتژی کاهش می باشد)


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
کوچک سازی Downsizing
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:۱٠ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

عبارت است از حذف برنامه ریزی شده پستها یا مشاغل (از مشکلات استراتژی کاهش می باشد)


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
انتخاب مدیران مناسب با استراتژیها
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:٠٩ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

برای اجرای موفق استراتژیها ی بنگاه یا کسب و کار و بر اساس نوع استراتژی ، باید مناسبترین مدیرعامل را انتخاب نمود.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
جذب نیرو و رهبری Staffing
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:٠٧ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

جذب نیرو و رهبری : جذب نیرو عبارت است از انتخاب و به کارگیری کارکنان .


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مهندسی مجدد Reengineering
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۸:٠٦ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

 

 

 

عبارت است از طراحی مجدد و ریشه ای فرآیندها کسب و کار به منظور کسب موفقیتهای عمده در کاهش هزینه ها ، در ارائه بهتر خدمات و در زمان  . مهندسی مججد در نوع خود یک ساختار سازمانی نیست ، اما راهی  مناسب و موثر برای اجرای یک استراتژی است . مهندسی تلاش دارد تا شرکت را از بند قوانین  و رویه های  کهنه و پوسیده رها سازد.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
برون سپاری و مخاطرات آن
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٧:٥٩ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

برون سپاری نیز مانند هر مقوله ی دیگر موافقان و مخالفانی دارد اما بررسی ها نشان می دهد آنان که از اجرای نادرست برون سپاری آسیب دیده اند، از عمده ترین منتقدان این استراتژی هستند. 


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدیریت فرایندهای کسب و کار - Business Process Managemet
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٧:٤٤ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

مفهوم فرآیند در بسیاری از سیستم‌های اطلاعاتی سازمانی به کار گرفته میشود . هم‌اکنون این مفاهیم در فرایندهای بین‌سازمانی و کار بر روی وب‌سرویس‌ها نقش مهمی را ایفا می‌نمایند. سیستم‌های مدیریت جربان کار (WFM) در قالب‌ نرم‌افزارهای تجاری مختلفی تا کنون تهیه و برای مدل‌سازی فرایند‌های کاری و طراحی آنها در سیستم‌‌های اطلاعاتی کاربردهای بسیاری داشته‌اند. هم‌چنین سیستم‌‌های برنامه‌ریزی منابع ‌سازمان (ERP) نیز از مدل‌های فرایندی استفاده نموده و مبنای اساسی پیاده‌سازی این سیستم‌ها پشتیبانی فرایندهای کسب و کار می‌باشد. لیکن با وجود این کاربردها و همچنین تهیه ابزارهای مدیریت و مدل‌سازی فرایندها، توجه کمی به بهبود و کنترل فرایندهای کسب و کار در سازمان‌ها می‌شود. امروزه فعالیتهای علمی خوبی برای تدوین و طراحی  مدلهای مدیریت فرایندهای کسب و کار با معرفی رویکردهای نوین، روش‌های علمی و راه‌کارهای عملی به انجام می رسد.

 
 

 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
برنامه‌ریزی منابع سازمانی - (Enterprise Resource Planning) یا ERP
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٧:٢٧ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ خرداد ۱۳۸٧
 

ٍٍERP ERP    چیست؟

نرمافزار برنامهریزی منابع سازمانی

(Enterprise Resource Planning) یا ERP سعی دارد تا عملکرد همه واحدهای شرکت را در یک سیستم کامپیوتری یکپارچه نموده و نیازهای مختلف خاص هرواحد را پاسخ گوید.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
یازدهمین سالروز دوم خرداد از نگاه وب سایت دیگر حامیان دوم خرداد
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:۱٦ ‎ب.ظ روز جمعه ۳ خرداد ۱۳۸٧
 

امسال با جوسازیهای مخالفان اصلاحات یازدهمین سالگرد حماسه دوم  خرداد سال ٧۶ با رونق کمتری مواجه بود ولی عده ای از دوستان از جمله آقای ابطحی و وب سایت آقای عباس عبدی و ... با همان آه و تاب سالهای قبل به آن پرداخته اند . البته فارغ از دیگاه پاسداشت یا انتقادی !

 گرچه به نظر نمی رسد دامنه اظهار وجود دوم خرداد امسال از بستر چند سایت و چند روزنامه  فرا تر رود ولی شرایط حی و حاضر جامعه همانند سالهای ٧۵ و ٧۶ آبستن ظهور پدیده ای همانند دوم خرداد سال ٧۶ را میباشد. در سال 75 فشار ناشی از حجم قابل توجه  برنامه های توسعه و سازندگی دولت آقای هاشمی دگرگونی اساسی مانند ظهور دولت خاتمی را می طلبید . اما امروز برخلاف دولت آقای هاشمی  تغییرات بنیان شکن و ساختار شکن دولت نهم و تبعات و فشارهای آن بر مردم ظهور دگرگونی جدید را متصور می نماید.  اما فارغ از توسل به تاریخ ماقبل دوم خرداد  نگرانیها و حملات بی دریغ مخالفان اصلاحات به رهبران اصلاحات در روزهای آتی مبین و موید این مطلب است که مخالفان رخداد  دوم خرداد 76 و هشت سال دولت اصلاحات  بیشتر از دوم خردادیها  نگران ظهور دوم خردادی دیگر هستند.

اما دیروز سالروز دوم خرداد  تلاش کردم  تا به تعدادی از دوستان دوم خردادیSMS  ارسال نموده و دوم خرداد را به آنها تبریک گویم . جالبه بدونین که فقط تعداد اندکی از آنها پاسخ SMS   منو دادند و یا واکنش مناسب داشتند ولی امروز به تعدادی از سوم خردادیها  SMS   زدم و روز دوم و سوم خرداد را تبریک گفتم جالبه بدونین اکثرا در همان ساعات اول پاسخی مبنی بر دوم خرداد چرا؟ و  تبریک سوم خرداد داشتند برایم جالب بود واکنش چرا دوم خرداد به مفهوم این بود که دوم خرداد هنوز زنده است و پاینده خواهد بود . ظاهرا وقوع و رخداد دوم خردادی دیگر  بیشتر از دوم خردادی مقبول غیر دوم خردادیهاست . راستی دوم خردادیها شما را چه شده است . که اینقدر ظاهرا  ناامید شده اید!. بیایید بخود  آییم. چه ما بخواهیم و چه نخواهیم با توجه حجم نامطلوب تغییرات غیر معمول مردم دوم خردادی دیگر را بنا خواهند نهاد.

http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146309452

http://www.ayande.ir/1387/03/post_519.html

اما وب سایت آقای ابطحی و عبدی مطالب خوبی را برای دوم خرداد گذاشته بودند که لینگ آنها را براتون گذاشتم.                                             نجفی   


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
مدیریت ارتباطات مشتری CRM- Customer Relationship Management
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:۱٦ ‎ب.ظ روز جمعه ۳ خرداد ۱۳۸٧
 

سازمانها و شرکتها برای اطمینان از سلامت ارتباطات با مشتریان و جلب رضایت مشتریان ناگریز به توسل به سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری می باشند .  مرحله طراحی مجدد فرآیندهای سازمان بر مبنای اهداف CRM بهترین نتیجه را برای سازمان در پی خواهد داشت. برای پیاده سازی این سیستم بایستی از سیستم های نرم افزار ویژه استفاده نمود. این سیستم ها دارای هسته های اصلی و استاندارد بوده که ممکن است بنا به شرایط هر سازمان نیاز به تکمیل و توسعه سفارشی این سیستم ها باشد.


 
ادامه مطلب...
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()
 
سالروز دوم خرداد بر شما مبارک باد!
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٧:٠٠ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٢ خرداد ۱۳۸٧
 

سالروز دوم خرداد بر شما  میمون و مبارک باد!

گرچه تاریخ ایران کشور عزیزمان به خصوص پس از ایام پیروزی انقلاب اسلامی مملو از روزهای خاطره انگیزی است اما در این میان حماسه دوم خرداد ٧۶ از روزهای بیاد ماندنی در اذهان ملت عزیزمان و همه دوست داران آزادی و استقلال اسلامیت کشورمان بود . گرچه پس از روی کار آمدن دولت نهم تمام تلاش عده ای معطوف به حذف این روز عزیز از صحنه گیتی است ولی دوم خرداد قسمتی از تاریخ جمهوری اسلامی است و قطعا ارزش آن کمتر از روز سوم خرداد نیست . دوم خرداد بر شما رهپویان آزاده خواه و سلطه گریز مبارک باد! به امید روزی که دوم خرداد دیگری متولد شود و چند صباحی اما طولانی تر از هشت سال قبلی مردم عزیز کشورمان شاهد عزت و اقتدار کشورمان و خودشان باشند.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()