آمار مدیریت استرات‍ژیک - تدوین استراتژی Strategy formaulation - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

مدیریت استرات‍ژیک - تدوین استراتژی Strategy formaulation
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٦:٤٩ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٧
 

عبارت است از طراحی طرحهای بلند مدت برای مدیریت موثر فرصتها و تهدیدهای محیطی و بررسی تقاط  قوت و ضعف شرکت .

تدوین استراتژی شامل تعریف ماموریت شرکت ، تعیین اهداف قابل تحصیل ، طراحی استراتژی ها و تعیین رهنمودهای مربوط به سیاستها ( خط مشی )

 

 

Mission( Reason for Existence)

ماموریت را می توان گسترده یا محدود تعریف کرد. یک بیانیه ماموریت گسترده ، بیانیه ای کلی و مبهم است که نشان می دهد شرکت چیست مثال (به بهترین  شکل منافع مالکان مشترک ، مشتریان و کارکنان را تامین کردن )

Objectives(What Results to accomplish by when )

 

 هداف عملیاتی عبارت است از نتایج پایانی فعالیت برنامه ریزی شده  و بیان می دارد که چه چیزی ، چه موقع باید انجام بشود و باید در صورت لزوم و امکان کمی بشود.  دست یابی به اهداف عملیاتی شرکت باید موجب موفقیت  ماموریت شرکت شود. مثال شرکت تولیدی و معدنی مینوستا یا تری ام اهداف مالی  بسیار خاصی برای خود تعیین کرده

  • 1- رسیدن به نرخ 10 درصد رشد سالانه در عواید هر سهم
  • 2- رسیدن به نرخ 20 تا 25 درصد بازگشت دارایی (ROE)
  • 3- رسیدن به نرخ 27 درصد بازگشت سرمایه به کار گرفته شده

Strategies( Plan to achieve the the mission & objectives)

 

A Strategy of corporation forms a comprehensive master plan stating how the corporation will achive ite mission and objectives. It Maximizes competitive advantage and minimizes competitive disadvantage

استراتژی عبارت است از طرح جامع و مادر شرکت که نشان می دهد شرکت چگونه به ماموریت و اهداف دست می یابد.

انواع استراتژی

یک شرکت تجاری معمولا سه نوع استراتژی را مورد بررسی قرار می دهد.

1- بنگاه :   توصیف جهت گیری کلان شرکت در راستای نگرش کلی آن شرکت

2- کسب و کار : در سطح محصولات یا واحد کسب و کار

3- وظیفه ای  : توسط یک حوزه وظیفه ای مانند بازاریابی یا تحقیق و توسعه برای تحقق اهداف و استراتزیهای بنگاه

 

Policies( Broad guidelines for decision making

 

سیاستها (خط مشی ها)

رهنمودی گسترده و کلی است برای تصمیم گیری که دو مرحله تدوین (تعیین استراتژی ) و اجرای استراتژی را به یکدیگر پیوند می دهد.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()