آمار تجارت سیار - Mobile Commerce - چالش‌های تجارت سیار - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

تجارت سیار - Mobile Commerce - چالش‌های تجارت سیار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ٢:٢۳ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٩ خرداد ۱۳۸٧
 

در این بخش چالش‌های فرا‌روی تجارت سیار بررسی می‌شود:


 

8-1- چالش‌های تجاری

مسائل تجاری زیادی در رابطه با تبلیغات سیار وجود دارد که شناسایی آنها کمک فراوانی به حرفه افراد در استفاده از تبلیغات سیار می‌نماید. علاوه بر آن اشراف بر این مسائل در برنامه‌ریزی تجاری و یافتن راه‌حل‌ها از اهمیت زیادی برخودار است. آگاهی از این مشکلات و پیشگام شدن در این صنعت ممکن است منجر به دستیابی به یک موقعیت خوب در بازار تبلیغات سیار گردد. برخی از اساسی‌ترین مشکلات عبارتند از:

الف- هزینه: مصرف‌کنندگان، بازاریاب‌ها، عرضه‌کنندگان و آژانس‌های خدمات تبلیغات سیار با مشکل هزینه مواجه هستند. برای مصرف‌کنندگان، هزینه جاری تجهیزات سیار و حق اشتراک اینترنت بالاست. برای آژانس‌های تبلیغاتی نیز ملزومات مالی و تحقیقات صنعتی و اقدامات جایگزینی فناوری بسیار هزینه‌بر است.

ب-Push در مقابل  Pull: تبلیغات سیار، کاربران تلفن همراه را در استفاده از روشهای Pull یا Push آزاد می‌گذارد، به عنوان مثال، اگر شرح حال یک مشتری نشان بدهد که او از تماشای فیلم لذت می‌برد تبلیغات فیلم می‌تواند روی ابزار تلفن همراه آن مشتری فرستاده شود (Push) ، اما تبلیغاتی که به این طریق ارسال می‌گردد، می‌تواند برای آن مشتری ناخواسته باشد و تأثیر ناخوشایند بر علاقه او برای خرید داشته باشد، مگر آنکه با شیوه (Pull) مشتری، اطلاعات مربوط به فیلم‌هایی که در حوزه علایق اوست را ارسال کند. بنابراین شیوه Pull برای مشتری خوشایند بوده اما دارای هزینه بیشتری و مستلزم راه‌حل‌های سیستماتیک کاملتری است چون بدون شناخت از پذیرشگران، تبلیغات سیار کارامد نخواهد بود.

ج- ریسک تجاری بالا: بازاریابی سیار هنوز در آغاز دوره رشد است. در یک بازار جدید، عدم اطمینان بالاست و این به معنی ریسک تجاری بالا و سود کمتر تبلیغات است. این مسایل مالی موجب کندی سرمایه‌گذاری بر‌فعالیتهای تحقیق و توسعه برای بهبود فرآیندهای تجاری دراین بازار می‌گردد.

د- دریافت تبلیغ : یکی دیگر از چالش‌های تبلیغات سیار، این است که آیا تبلیغ ارسال شده دریافت شده است یا خیر؟ سوالاتی که مطرح می‌شود عبارتند از: آیا دستگاه تلفن همراه روشن و ارتباط برقرار است؟ آیا تبلیغ فرستاده شده بدست مشتری خواهد رسید؟ مطابق مطالب فوق، تبلیغات سیار به روش Push ممکن است هزینه کمتری نسبت به روش Pull داشته باشد. علی‌رغم تبلیغات سنتی رادیو و تلویزیون که شکل ناخواسته بودن آن مورد پذیرش جامعه قرار گرفته است،تبلیغات سیار که روی تلفن همراه شخصی فرستاده می‌شود هنوز ناخواسته (مزاحم) قلمداد می‌شود.

هنگام ملاحظه شرح حال مشتری، موضوع حریم خصوصی شخصی باید مورد توجه قرار گیرد. وجود یک قانون دولتی و رسمی که مشخص کند چه آژانس‌های تبلیغاتی اجازه تقاضای اطلاعات و سهیم شدن در آنها را دارند ضروری است. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط گروه یانکی[1] نشان می دهد که بیش از 50 درصد از مشتریان موضوع پوشیده ماندن اطلاعات در مورد شرح‌حال شخصی خود و اطلاعات موقتی حرفه‌شان را مورد توجه قرار می‌دهند.

8-2- چالش‌های فنی

علاوه بر مسائل تجاری، در تبلیغات سیار، یک تعداد مشکلات فنی نیز وجود دارد که به طور خلاصه بیان می‌شود:

الف- صفحه نمایش کوچکتر : کوچک بودن صفحه نمایش و ثابت بودن اندازه دستگاههای همراه، باعث محدودیت کامل کاربر تبلیغات سیار است و نمایش اطلاعات به شکل متغیر مقدور نیست. بنابراین بنگاه‌های تبلیغات سیار باید دائماً به دنبال حل این مساله باشند که چگونه در صفحه نمایش کوچک، تبلیغات انجام دهند. مشکل دیگر ثابت نبودن اندازه صفحه نمایش تلفن های همراه است. آژانس‌های تبلیغاتی برای ایجاد یا ارسال تبلیغات با این مشکل مواجه هستند و تا زمانی که برخی استانداردها از سوی تولیدکنندگان ابزارهای همراه در مخابره تبلیغات بی‌سیم تعریف و اعمال نگردد این مشکلات مرتفع نخواهد شد.

ب- چارچوب (شکل) ثابت: وقتی در مورد تغییر شکل تبلیغات سیار تصمیم گرفته می‌شود، فروشندگان باید در پی این موضوع باشند که چه نوع اشکالی راحت‌تر بر روی دستگاه دریافت کننده نهایی قابل رویت هستند. برای مثال فونت‌های خاص، رنگ‌ها، اشکال و تصاویر ممکن است روی برخی از ابزارهای تلفن همراه قابل نمایش نباشند.

 

ج- سرعت پایین بارگیری: مشکلاتی که چندسال قبل اینترنت با آن مواجه بود، اکنون اینترنت سیار به دلیل محدودیت پشتیبانی فنی با آن روبرو است که مهمترین آنها سرعت پایین بارگذاری است. این مسأله نه تنها روی پذیرش تبلیغات سیار توسط کاربر تأثیر می‌گذارد بلکه عملکرد تبلیغات را نیز کاهش می‌دهد چون ممکن است کاربر یک صفحه سیار را به خاطر سرعت پایین بارگذاری متوقف، پاک یا فراموش کند.

د- طیف‌ وسیع فناوری‌ها:بازیگران قدرتمند، مانند مایکروسافت، نوکیا و phone.com‌ ، فناوری‌ها و راه‌حلهای متفاوتی را در این خصوص ارائه می‌کنند و در نتیجه آژانس‌های تبلیغات سیار با این مشکل مواجهند که کدام فناوری را برای استفاده برگزینند. این صنعت اکنون سعی در توسعه تجهیزات برای ارسال تبلیغات بر ابزارهای تلفن همراه و سازماندهی برای قانونمندکردن استانداردهای آن دارد.

ﻫ-استانداردسازی: تبلیغات سیار خالی از استانداردهای تعریف شده خوب و قاعده‌مند در چارچوب محتوا، پرداخت و پروتکل مخابره تبلیغات است. بدون تعریف استانداردها و مقررات کاراتر، موفقیت بازیگران عمده این حرفه مانند بنگاههای تبلیغات سیار، عرضه‌کنندگان خدمات و فروشندگان خیلی مشکل خواهد بود.

8-3 -چالشهای امنیتی

تجارت سیار نیز بدون یک محیط امن میسر نیست. در یک سناریوی پرداخت سیار، چالش‌های امنیتی متفاوتی وجود دارد(12).

این چالش‌های امنیتی مربوط به یکی از عوامل زیر می‌شود:

الف- دستگاه‌های تلفن همراه

ب-  واسط رادیویی

ج- بستر شبکه‌های اپراتور

پرداخت سیار، برای جلب اطمینان خریداران، فروشندگان و اپراتورهای شبکه باید امین باشد. این خدمات از زیرساخت موجود شبکه‌های اپراتورها استفاده می‌کنند. قسمت مهمی از این شبکه‌ها واسط‌های رادیویی هستند که ارتباط شبکه ثابت با دستگاه‌های را با کمک آنتن‌ها فراهم می‌نمایند.

در عین حال اطلاعات محرمانه کاربر، موجود در دستگاه تلفن همراه و خود دستگاه باید در مقابل استفاده غیر مجاز محافظت شوند. هر یک از این قسمت‌ها چالش‌های خاص و مستقلی دارند که در ترکیب با یکدیگر می‌توانند مشکلات امنیتی عمده‌ای را برای پرداخت سیار ایجاد کنند. در ادامه هر یک از این موارد به اختصار بررسی می‌شود.

الف- دستگاه‌های تلفن همراه

ایجاد امنیت برای دستگاه‌های تلفن همراه مهمترین مشکلی است که در بسیاری از موارد بدون راه‌حل باقی مانده است. برخی از خصوصیاتی که این وسیله را مفید نموده ، باعث ایجاد مسائل امنیتی حاد و جدیدی شده است.

گوشی‌ها، دستگاه‌های کوچک و قابل حملی هستند و به سادگی دزدیده یا گم می‌شوند. از آنجا که بنگاه‌های اقتصادی نمی‌توانند امنیت فیزیکی را تامین کنند، حفاظت امنیتی قوی که در اینجا استفاده می‌شود شامل احراز هویت کاربر (استفاده از PIN یا کلمه عبور) می‌باشد. امروزه دستگاه‌هایی که امکان شناسائی کاربرشان را با استفاده از اثر انگشت دارند پیشنهاد شده‌اند(13) .

بدلیل قابلیت‌های فزاینده دستگاه‌های تلفن همراه، تهدیدهای سنتی هم به آنها منتقل شده است. مشکلات امنیتی سیستم‌های عامل به راحتی راه را برای دسترسی مهاجمان باز می‌کند. دستگاه‌هایی که از سیستم عامل windows استفاده می‌کنند آسیب‌پذیری آنها را هم دارند(14). همچنین گوشی‌ها به طور بالقوه در مقابل ویروس‌ها و کرم‌ها آسیب‌پذیر هستند. تا به حال 40 ویروس و کرم شناسائی شده‌اند که تنها مورد آخر به دستگاه و اطلاعات آن آسیب می‌رساند. اغلب این ویروس‌ها برای حملات ممانعت از خدمات‌رسانی برنامه‌ریزی شده بودند. ولی ویروس ها یک تهدید جدی در آینده خواهند بود(15) .

مشکل دیگر این است که فروشندگان به خاطر کارکرد بهتر دستگاه و برنامه‌ها معمولاً‌ دستگاه‌ها را با پیش فرض عدم خصوصیات امنیتی، می‌فروشند.

ب - واسط رادیویی

دسترسی ایمن به یک شبکه مخابراتی نیازمند محافظت از محرمانگی، یکپارچگی و اصل‌بودن داده‌های در حال انتقال می‌باشد. خصوصاً داده‌های شخصی کاربر باید از استراق سمع محافظت شوند. در شبکه[2] GSMکلید ترافیک سیگنال‌ها و داده‌ها با الگوریتم AS رمز می‌شوند. این رمزنگاری از دستگاه موبایل تا آنتن دریافت‌کننده ادامه دارد. اما علیرغم اینکه راه‌حل‌هایی برای شکستن نسخه‌های مختلف این الگوریتم منتشر شده است، کنترل استفاده یا عدم استفاده از رمزنگاری در اختیار دستگاه کنترل‌کننده آنتن‌ها می‌باشد(16).

همچنین در شبکه GSM کاربر امکان مشاهده خصوصیات امنیتی را ندارد. بنابراین استفاده کردن یا عدم استفاده از رمزنگاری بدون اطلاع کاربرصورت می‌گیرد.

علاوه بر آن در GSM احراز هویت یکطرفه است، به این معنی که فقط شبکه مشترک را شناسایی می‌کند و امکان احراز هویت عناصر شبکه برای کاربر وجود ندارد. بنابراین یک هکر به راحتی و با داشتن تجهیزات کافی که زیاد هم گران‌قیمت نیستند، می‌تواند وانمود کند که یک آنتن در شبکه مخابراتی بوده و داده‌ها و سیگنال‌های کاربر را دریافت کند به این ترتیب هکر با راه‌اندازی یک آنتن، بدون نیاز به دسترسی به کلیدهای رمزنگاری و تنها با ارسال دستور عدم استفاده از رمز کردن اطلاعات برای تلفن همراه می‌تواند کلید داده‌های کاربر را به راحتی دریافت کند. به عبارت دیگر واسط رادیویی شبکه GSM در مقابل کلیه حملات مطرح در شبکه‌های الکترونیکی آسیب‌پذیر بوده و امنیت آن قابل اتکا نیست.

ج- بستر شبکه‌های اپراتور

بسته به اینکه از چه کانالی برای عرضه سرویس استفاده شود، مشکلات و امکانات آن متفاوت است. GSM چهار کانال WAP [3]، SMS [4]و USSD[5] و کانال صوتی را عرضه می‌نماید.

WAP-

پروتکل WAP برای دسترسی دستگاه‌های بی‌سیم و تلفن‌های همراه به اینترنت طراحی شده

است. در ساختار WAP یک درگاه[6] در مسیر وجود دارد که به عنوان یک مترجم بین پروتکل‌های اینترنت، (http, SSL/ TLS , UDP/TCP/IP) و پروتکل متناظر آن در WAP (WSP/WTP, WTLS,WDP) عمل می‌کند. این درگاه محتوای وب را به نحوی فشرده می‌کند که مطابق با پهنای باند محدود شبکه‌های و محدودیت‌های پردازشی و نمایش حافظه دستگاه‌های تلفن همراه باشد.

این ساختار تضمین می‌کند که دستگاه‌های تلفن همراه قابلیت دسترسی به اکثر محتوای وب را داشته باشند. در نسخه‌های 1 و 2/1 در لایه امنیتی از WTLS[7]  که نسخه ساده شده TLS/SSL[8] می‌باشد استفاده می‌شود. WTLSامنیت پیوسته را از ابتدا تا انتها فراهم نمی‌کند. این پروتکل برای تأمین امنیت کانال از تلفن تا درگاه است و از درگاه تا سرورهای وب از TLS/SSL استفاده می‌شود. انتقال از یک اتصال امن به دیگری مستلزم آن است که داده‌ها رمزگشایی و مجدداً رمز شوند و بنابراین مدت زمان کوتاهی داده‌ها به صورت رمز نشده باقی می‌مانند و به صورت بالقوه مستعد حملات گوناگون هستند. به این مشکل امنیتی معمولاً‌ فاصله WAP [9] می‌گویند. این فاصله به معنی آن است که کاربر و فراهم‌کننده سرویس هر دو باید برای برقراری ارتباط امن به درگاه اعتماد کنند (17) .

در حال حاضر در نسخه WAP 1.0، واسط‌های برنامه‌نویسی کاربردی[10] وجود دارد تا امنیت پیوسته را تضمین کند و این تابع Signtextes است که تنها تابع رمزنگاری است که قابلیت امضای پیغام توسط کاربر را فراهم می‌کند و می‌تواند برای شناسائی کاربر و امضای محتوا استفاده شود. متأسفانه این برنامه‌ها از طریق درگاه‌های اپراتور ارسال می‌شود و بنابراین تضمینی وجود ندارد که از قلم نیفتند یا در مسیر تغییر داده نشوند. حتی اگر اپراتور قابل اعتماد باشد راههای زیادی برای جعل هویت‌[11] وجود دارد. همچنین حملات با نوع قرار گرفتن هکر در مسیر[12] کاملاً‌ ممکن می‌باشد.

بین سال‌های 2002-2000 مجموعه‌ای از استانداردها برای WAP منتشر شد. در نسخه‌های 2/1 و 0/2 برای بعضی از مسائل امنیتی مطرح، راه حل ارائه شد. در نسخه WAP 2.0 کانال امنیتی به نحوی تغییر داده شده تا امنیت یکسره با TLS/SSL فراهم شود. در نسخه WAP 2.0 مشکل "فاصله WAP" و حملات ممکن به آن حل شد. ولی برقراری ارتباط TLS/SSL در کل مسیر از تلفن تا سرور، بار محاسباتی زیادتری نسبت به WTLS را به تلفن همراه تحمیل می‌کند. مشکلات امنیتی درنسخه WAP 2.0 هنوز هم حل نشده‌اند.

استناد نکردن به درگاه باعث از دست دادن بسیاری از بهینه‌سازی‌های فراهم شده توسط آن است. حتی با تلفن‌های همراه قدیمی‌تر و با پهنای باند بیشتر، تأخیر زیاد خواهد داشت. مزایای وجود این درگاه بر معایب آن کاملاً برتری دارد. بنابراین در نسخه WAP 2.0 به عنوان یک پروکسی حفظ شده است. حذف آن پیچیدگی استاندارد را بسیار بالا می‌برد و پیاده‌سازی آن برای ارائه کننده سرویس تلفن‌های همراه و فروشندگان و سایر بازیگران بسیار مشکل می‌شود.

یکی از راه‌های تضمین امنیت درکل مسیر، قرار دادن درگاه WAP در شبکه محلی مؤسسه مالی یا ارائه کننده سرویس می‌باشد. در این صورت داده‌ها در شبکه امنی رمزگشایی و مجدداً رمز می‌شوند. اما پیاده‌سازی و نگهداری درگاه WAP منابع و هزینه‌های زیادی (از جمله هزینه‌های مربوط به خرید نرم‌افزارها و مجوزها) دارد که در صورت پائین بودن حجم تراکنش‌ها مدت زمان بازگشت سرمایه طولانی خواهد بود.

 

 

 

- SMS

خدمات پیام کوتاه امکان تبادل پیام‌های کوتاه تا حداکثر 160 حرف را ممکن می‌کند. SMS از طریق مسیر سیگنال‌ مجزایی ارسال می‌شود و قابلیت انتقال همزمان با صوت، داده و دورنگار را دارد. بنابراین در زمانی که یک ارتباط تلفنی برقرار است قابل دریافت است.

مرکز SMS یا SMSC هسته اصلی سیستم SMS است. این مرکز پیام‌ها را دریافت کرده و ذخیره می‌کند و سپس آنها را برای تلفن‌های مقصد ارسال می‌کند. این مرکز می‌تواند پیام‌ها را از کاربران سایر شبکه‌های بی‌سیم و با سیم هم دریافت کند، اگر پیام بلافاصله نتواند تحویل شود،‌ در مرکز ذخیره می‌ماند و وقتی تلفن مقصد قابل دسترس شود پیام مجدداً ارسال می‌شود. بنابراین دریافت آن توسط تلفن تضمین می‌شود (18) .

سیستم SMS برای محافظت از پیام‌ها از مکانیزم رمزنگاری GSM در واسط رادیویی استفاده می‌کند و در سایر قسمت‌های شبکه پیام‌ها به صورت رمز نشده مبادله یا نگهداری می‌شوند. ذخیره پیام‌ها در مرکز SMS می‌تواند مشکلاتی مثل امکان مشاهده یا تغییر پیام‌ها را توسط هکر ایجاد کند.

یکی از خطراتی که سیستم SMS را تهدید می‌کند SMSهای جعلی[13] است. براحتی می‌توان SMSهایی با مبدأ جعلی خصوصاً از طریق اینترنت تولید کرده و ارسال نمود و امکان تشخیص جعلی بودن این پیام‌ها هم در اغلب موارد وجود ندارد. ابزارهای تولید چنین SMSهایی بسیار ارزان و ساده در دسترس هستند.

در صورتی که SMS به عنوان کانالی برای تجارت سیار انتخاب شود،‌ مکانیزم‌های مفیدی مانند STK  [14] برای پشتیبانی از امنیت آن بکار میرود ، STK یک بستر کاربردی است که این امکان را فراهم می‌کند که کاوش‌ها و سیم‌کارت‌ها در تلفن‌های همراه قابلیت مدیریت برنامه‌هایی مثل عملیات بانکی و سرویس‌های اطلاعاتی را بدست آورند.

این برنامه‌ها واسط کاربر و تبادل پیام‌ها را با سرور از طریق کانال SMS مدیریت می‌کنند.

STK می‌تواند عملیاتی مانند رمزنگاری را پشتیبانی کند. اما تنها چند درصد از سیم‌کارت‌ها بستر STK دارند. در سال‌های اخیر SMS موفقیت زیادی داشته است ، بطوریکه با پیش‌بینی‌هایی که برای حجم تبادل SMS شده بود فاصله زیادی دارد.

در دنیای GSM نزدیک به 40 میلیارد پیام کوتاه در ماه در کل دنیا مبادله می‌شود و این تعداد با گذشت زمان با نرخ بالایی درحال افزایش است.

SMS درحال تکامل به EMS [15] می‌باشد که امکان تبادل داده‌هایی مانند MMS [16] با فناوری متفاوتی را دارد و انتظار می‌رود به همراه SMS و نه به عنوان جایگزین آن استفاده شود.

- USSD

USSD یک فناوری GSM است که مانند SMS بر اساس قابلیت‌های GSM برای انتقال اطلاعات بر روی کانال سیگنال است و به عنوان کانال تبادل اطلاعات و احراز هویت می‌تواند جایگزین SMS شود. USSD به دو صورت قابل استفاده است :

1- کاربر ارتباط را آغاز می‌کند وقابلیت آن روی همه تلفن همراه  GSM وجود دارد.

2- وقتی است که یک برنامه ، ارتباط را با موبایل آغاز می‌کند که در اکثر گوشی‌ها با عملکرد بسیار متفاوتی پیاده‌سازی شده است.

USSD خصوصیات خاصی دارد که در SMS وجود ندارد :

- بر اساس ارتباط[17] است بنابراین مشکل تأخیر SMS را ندارد. اما چون خصوصیت ذخیره و ارسال را ندارند، اگر پوشش از بین برود تعامل با کاربر قطع خواهد شد.

- هیچ منوی خاصی در تلفن برای دریافت یا ارسال USSD لازم نیست و کاربر می‌تواند مستقیماً از صفحه اولیه تلفن دستورات USSD را وارد کند.

- برخلاف SMS ارتباط مستقیم تلفن همراه با تلفن همراه را پشتیبانی نمی‌کند.

- در بعضی بازارها (مانند ایران) اپراتورها هنوز قابلیت محاسبه هزینه سرویس آن را ندارند.

- در تئوری می‌تواند با STK کار کند. اما عملاً انواع کمی از گوشی ها آن را پشتیبانی می‌کنند.

- سایر فناوری ها بجز GSM آن را پشتیبانی نمی‌کنند. 

•- کانال صوتی

ارتباط از طریق کانال صوتی به صورت سوئیچ مداری بوده و می‌تواند برای انتقال اطلاعات یا شناسائی مشتری مورد استفاده قرار گیرد. مکانیزم‌هایی نظیر DTMF این امکان را فراهم می‌کند تا داده‌هایی مانند رمز عبور، از طریق کانال صوتی جابه‌جا شود. همچنین خود صوت هم می‌تواند به صورت یک نشانه برای شناسائی با مکانیزمی مشابه اثر انگشت عمل کند.

در صورت استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل صوت به متن نیز در سرور سرویس‌دهنده از صوت می‌توان برای انتقال کلمه رمز استفاده نمود. به دلیل آنکه این اطلاعات در میان هزاران تماس تلفنی دیگر مبادله می‌شود، ریسک افشا شدن آنها زیاد نیست.

 


[1] . (Yankee(

[2] . Global System For Mobile Communications)GSM)

[3] . Wireless Application Protocol

[4] . Short Message Service

[5] .Unstructured Supplementary Service Data

[6] .Gateway

[7] Wireless Transport Level Security

[8] Transport Layer Security / Secure Socket Layer

[9] WAP gap

[10] Application Program Interface

[11] Impersonate

[12] Man in the middle

[13] . Spoofed SMS

[14] . SIM Toolkit

[15] . Enhanced Message Service

[16] . Multi Media Message Service

[17] . Connection oriented


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()