آمار بازاریابی بی سیم و تبلیغات و عملیات پیشبرد فروش - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

بازاریابی بی سیم و تبلیغات و عملیات پیشبرد فروش
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:۳۸ ‎ب.ظ روز شنبه ۱ تیر ۱۳۸٧
 

اینترنت و ارتباطات بی سیم ابزارهایی جدید در توسعه روشهای بازاریابی در اختیار بازاریابان قرار داده است.ارتباطات سیار بطور خاص به افراد ، سازمان ها و شرکت های تجاری این امکان را می دهد تا مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنند .

 


و با ارسال محتوای مناسب و بهنگام آنها را مورد هدف قرار دهند.بازاریابی الکترونیک (E-Marketing) و بازاریابی سیار (M-Marketing)در کنار ابزار ها و تکنیک های بازاریابی سنتی تشکیل یک استراتژی موثر تبلیغاتی و در نتیجه جذب مشتری های جدید و ترغیب آنها به بازگشت و خرید مکرر از فروشگاه را می دهند.

نکته ای که باید در مورد بازاریابی سیار مورد توجه قرار گیرد اینست که پیام های تبلیغاتی باید با اجازه خود کاربر برای وی فرستاده شود.این کار علاوه بر حفظ حریم شخصی کاربران ، درصد موفقیت را نیز افزایش می دهد.موفقیت در پیاده سازی یک سیستم تبلیغات بی سیم نیازمند همکاری کامل فراهم کننده محتوا (Content Provider) ، آگهی دهنده (Advertiser) و پیام رسان (Carrier) است.در یک چنین سیستمی است که پیام های تبلیغاتی مناسب در زمان درست و در مکان درست به کاربر خواهد رسید.ارسال کوپن های الکترونیک تخفیف یک رستوران در حوالی ظهر و به کاربری که در نزدیکی آن رستوران قرار دارد نمونه مناسبی از پیاده سازی درست یک سیستم بازاریابی بی سیم است.

     مشکلاتی نیز وجود دارد که روند گسترش تبلیغات بی سیم را کند می کند.از جمله مهمترین این موانع می توان به امنیت پایین شبکه های بی سیم ، محدودیت های مربوط به فناوری و وجود نقاط کور در شبکه های تلفن همراه سلولی (Cellular) اشاره کرد..مجموعه این موانع و مشکلات و بخصوص محدودیت های تکنولوژیک باعث شده سرویس های پیام کوتاه (SMS) علی رغم محدودیت در طول پیام ، خلاقیت و تعامل با کاربر (Interactivity) و تنها به دلیل مزیت سرعت بار گزاری و سازگاری با اکثر دستگاه ها و فناوری ها دارای بیشترین کاربرد باشند.

منبع : http://www.ec.informationalsociety.com/m-commerce.htm

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()