آمار دردسرهای بانکداری الکترونیک : مردم قربانی طرح های بدون برنامه! صبر کنید بزودی .. - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

دردسرهای بانکداری الکترونیک : مردم قربانی طرح های بدون برنامه! صبر کنید بزودی ..
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:۱۸ ‎ق.ظ روز جمعه ۱٠ آبان ۱۳۸٧
 

در روزهای اخیر مراجعه کنندگان به بانکها برای استفاده از سرویسهای مجانی قبلی با  درخواست پرداخت مبالغی برای ارائه خدمت از جانب بانکها مواجه میشوند اگر مراجعه نموده باشید حتما دیده اید برای پرداخت انواع قبوض تلفن و برق و...  هر کدام چهار هزار ریال ناقابل (چهارصد تومان) و برای دریافت چک بانکی مبلغی معادل سی هزار ریال و ... مطالبه میشود فارغ از قانونی بودن یا نبودن موضوع این مساله موجبات ناراحتی مردم را در بر داشته است و احتمالا با ادامه روند حاضر ، باید صبر کرد و دید که در آینده ای نزدیک برای ورود به بانکها ، ورود به خیابانها ، جاده ها و یا پارکها و در نهایت برای نفس کشیدن باید کارمزدی را پرداخت نمود { البته این مبلغ تابحال در قالب مالیات پرداخت میشود }. سوال اصلی اینجاست ....


مگر غیر از این است که فلسفه وجودی بخش خدمات دولت خدمت رسانی به مردم برای تسهیل در راحتی و حصول رضایت مندی مردم عزیز است. میگویند این یک سیاست تنبیهی برای هدایت مردم به سمت بهره جویی از بخش خدمات الکترونیکی دولت با نیت تشویق  است براستی آیا دولت زیر ساخت لازم را برای امکان بهره جویی آحاد مردم از خدمات دولت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی محیا نموده است ؟ قطعا نه ! آیا بهتر نبود دولت بجای سیاست تنبیهی برای مراجعین به بانکها سیاست تشویقی برای مراجعین به بخش خدمات بانکداری الکترونیکی تعیین می نمود؟ کدام یک اثر بخش تر بود ؟ راستی دولت با روند حاضر کدام رسالت متکی بر استراتژی مناسب را برای خدمت به مردم برگزیده است ؟ واقعا : به نظر مشاورین و تصمیم سازان دولت حصول حداکثری رضایتمندی آحاد مردم بهتر است یا اینکه دولت هر لحظه تصمیمی جدید و غیر مترقبه یکجانبه را با ایجاد فشار جدیدی اتخاذ نماید؟ تغییرات سود بانکی قطعا در مرحله بعدی بهره کمتر و یک رقمی بهتر است یا افزایش یک شبه دو درصد به هفده درصد قبلی ؟

در حالیکه در روزهای بعد از عزل مظاهری روزانه اخبار رفع موانع اعطای تسهیلات بخش صنعت و کسب و کارها مطرح میشد هنوز خبری از آن نیست ولی ظاهرا کارهای آسانتری وجود داشته که و بخش اقتصادی و بانکی کلان کشور  قادر به اتخاذ تصمیم در آن موارد بوده است مثلا اتخاذ تصمیم اخذ کارمزد از مراجعین خدمات رایگان قبلی بانکهای دولتی براحتی به بهانه تشویق مردم برای هدایت آنها به سمت بانکداری الکترونیک به شیوه های منسوخ یک شبه عملی میشود ؟ تصمیم برای افزایش سود سپرده های بانکی براحتی یک شبه عملی میشود براستی آیا این تصمیم دولت با بحث مقاوت اصناف برای تعویق اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مرتبط نیست نکند دولت در واکنش به اقدام بازار دائر برا اعتراض  به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هدایت منابع مالی و وجوه نقد به سمت سپرده گذاری در بانک ها و در نتیجه کاهش توانمندی  اصناف به بازار و مردم پاتک یا شبیخون زده است؟

امیدواریم در روزهای آینده شاهد ارائه دلایل قانع کننده از جانب تصمیم گیران و تصمیم سازان دولت در این خصوص باشیم

مردم قربانی طرح های بدون برنامه!
 

فرارو: دردسرهای بانکداری الکترونیک

 

مردم قربانی طرح های بدون برنامه!

پس از آنکه اعلام شد مشتریان سیستم بانکى از این پس باید براى پرداخت کلیه قبوض (آب، برق، گاز، تلفن و تلفن همراه) خود از عابر بانک، تلفنبانک و یا از طریق اینترنت اقدام کنند، بهترین گزینه اى که شاید دسترسى به آن براى اکثر قریب به اتفاق مردم راحت تر بود عابربانک است؛ اما نکته جالب توجه این است که درست که با انجام این کار انتظار مى رفت از ازدحام داخل شعب بانک ها کاسته شود و انجام امور بانکى به سهولت انجام شود ولی طى روزهاى اخیر ازدحام و شلوغى به ...

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()