آمار رهنمودها و پیامهای کوتاه مدیریتی - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

رهنمودها و پیامهای کوتاه مدیریتی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٠:٤٤ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸٩
 

۱- با عدالت رفتار کنید تا اعتماد متقابل در سازمان افزایش یابد.

۲- با کارکنان دوستانه رفتار کنید، بدون این که احترام متقابل را به خطر بیاندازید.

۳- کارکنان باید ،آموزشهای لازم را قبل ازاینکه نیاز پیدا کنند، فراگیرند.

۴- آدم عاقل فرصت نیک را به بخت نیک مبدل می سازد.

۵- یکی از راه های ایجاد انگیزه در کارکنان، احترام گذاشتن به آن ها است.

۶- یک رهبر باید زیر دستانش را باور کند تا بیشترین کوشش آنان را آشکار سازد.

۷- برای مدیر خوب بودن، باید مهارت های یک پدر یا مادر خوب را در خود تقویت کنیم.

۸- کامیابی یا شکست هر سازمان را باید در عملکرد رهبر سازمان جستجو کرد.

۹- به رقیب، تحمل؛دوست، دل؛ ارباب رجوع، خدمات؛ همه،خیرخواهی؛اهدا کنید.

۱۰- اگر می خواهی هستی را بشناسی، خود را بشناس.


۱۱- اگر در نقش رهبر، از کارکنان خواهان کار با ارزش هستید، با آنان صادق باشید.

۱۲- یک مدیرباید تصمیم های سخت و استوار بگیرد.

۱۳- به مدیر جدید فرصت دهید تا کارایی خود را اثبات کند.

۱۴- کایزن ( بهبود مستمر ) سبب می شود تا چرخه ی بهبود تضمین گردد.

۱۵- همواره در کارها برای کمک به کارکنان زیر مجموعه خود و همکاران پیشقدم شوید.

۱۶- از این عبارت استفاده کنید :مرا در جریان امور قرار بده تاببینم چگونه کمک کنم.

۱۷- با هم بودن آغاز است. با هم ماندن پیشرفت است. باهم کار کردن موفقیت.

۱۸- مشورت کنید و افکار خود را با هم بسنجید تا از میان آن ها درستی زاییده شود.

۱۹- مشارکت دادن کارکنان در تصمیم گیری ها باعث افزایش روحیه آن ها می شود.

۲۰-موفقیت از آن کسانی است که ذهنیت موفق دارند.

۲۱- تمرکز فکری خود را از روی گذشته، به حال و آینده سوق دهید.

۲۲- چیزی که امروز نو است فردا روز کهنه به حساب می آید.

۲۳- بزرگی را به کسی نمی بخشند، خود باید آن را بدست آورید.

۲۴- دلایل شکست را ابتدا باید در خود جستجو کنیم.

۲۵- برنده : اشتباه کردم.   بازنده  : تقصیر من نبود.

۲۶- به زیر دستان خود آموزش دهید، به ایشان اعتماد کنید .

۲۷- سخن گفتن به موقع و سکوت نمودن به موقع نشانه عقل است.

۲۸- اگر دنبال فرصت ها بگردیم، چند برابر می شوند.

۲۹- آنگاه که از یادگیری بازماندید به رشد خود پایان داده اید.

۳۰- یک مدیر باید به هنگام آموزش کارکنان معیارهای سختی بکار گیرد.

۳۱- بدون داشتن کارکنان شایسته و آموزش دیده نمی توان کار ها را تفویض کرد.

۳۲-  خشنودی شغلی و تعهد کارکنان در کار،  امری حیاتی و بنیادی است.

۳۳- تمام تلاش های مدیریت در دوکلمه خلاصه می شود : رضایت مشتری .

۳۴- آن چه انجام می دهید، بنویسید. به آن چه می نویسید، عمل کنید.

۳۵- هر از گاهی بهتر است در دسترس کارمندان تان نباشید.

۳۶- اگرتلقین کنید نمی توانید، انجام ساده ترین کارها نیزازعهده ی شما خارج است.

۳۷- خوشبخت ترین موجود، کسی است که خوشبختی را در خانه خود جستجو کند.

۳۸- بهترین مردم، سودمند ترین آن ها به حال دیگران است.

۳۹- یک مدیر باید بتواند سریع تر از کارکنانش بیاندیشد و عمل کند.

۴۰- از مخالفت نهراسید، بادبادک هنگامی بالا می رود که با باد مخالف رو به رو شود.

۴۱- از کارمندانبخواهید با مشکلات شان و راه حل های پیشنهادی خود پیش شما بیایند.

۴۲- در میان بهم ریختگی به دنبال سادگی بگردید.

۴۳-کاغذها و وسایل بدون استفاده خود را مرتباً دور بریزید.

۴۴- هیچ سازمان یا شرکتی قادر نیست با مهارت های یک نفر رشد کند.

۴۵- قصد و مقصد هر تجارت، خلق و حفظ مشتری است.

۴۶- هرگز قدرت یک مشتری ناراضی را دست کم نگیرید.

۴۷- ایجاد اهداف مشترک، مصالحه  از جمله روش های مدیریتی تعارض هستند.

۴۸- قبل از ایجاد تغییر، نظر کارکنان را جویا شوید.

۴۹- خرج کردن در آموزش نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است.

۵۰- مخارج بیهوده را قطع کنیدو این طرز تفکر را برای وقت خود نیز به کار بگیرید.

۵۱- دشواری آینده در این است که با ان چه ما به آن عادت کرده ایم، تفاوت دارد.

۵۲- مغرور بودن به دانش خود، بدترین نوع جهالت است.

۵۳- مردم به ماهیگیری میپردازند وهیچگاه درک نمیکنند که پی چه ماهی ای هستند.

۵۴- فوریت زمان را دقیقاً با تاریخ و ساعت مشخص کنید.

 

۵۵- تفکر در عاقبت هر کار باعث رستگاری است.


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()