آمار استراتژی و متدهای متداول - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

استراتژی و متدهای متداول
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱:٥٠ ‎ق.ظ روز جمعه ٢٧ اردیبهشت ۱۳۸٧
 

 استراتژی : عبارت است از طرح جامع و مادر شرکت که نشان می دهد شرکت چگونه به ماموریت و اهداف دست می یابد.

 


انواع متداول استراتژی عبارتند از :

 1- استراتژی ها ی یکپارچگی ( رو به جلو – رو به عقب – افقی )

 2- استراتژی های تمرکز

 3- استراتژی های رشد

4- استراتژی های ثبات

5- استرتژی های کاهش قدم سوم :

پس از تدوین استراتژی، لازم است این استراتژی به مولفه های کوچکتری تقسیم شوند. این مولفه اهداف نام دارند. اهداف قسمت های اساسی استراتژی هستند.برای مثال شرکت ساوت وست ایر لاین استراتژی خود را در جهت رقابت موفق در بازار خطوط پر جمعیت تجاری تدوین کرده است .

تدوین استراتژی شامل تعریف ماموریت شرکت ، تعیین اهداف قابل تحصیل ، طراحی استراتژی ها و تعیین رهنمودهای مربوط به سیاستها ( خط مشی ) می باشد.

Mission( Reason for Existence

ماموریت  سازمان – مقاصد آن  سازمان است . در واقع فلسفه وجودی آن

ماموریت را می توان گسترده یا محدود تعریف کرد. یک بیانیه ماموریت گسترده ، بیانیه ای کلی و مبهم است که نشان می دهد شرکت چیست مثال (به بهترین  شکل منافع مالکان مشترک ، مشتریان و کارکنان را تامین کردن )

اجزاء ماموریت سازمان عبارتند از :

 1- مشتریان

 2- محصول

 3- فناوری

4- بازارها

5- توجه به مردم

 6- توجه به کارکنان

7- حوزه جغرافیایی

 Objectives

اهداف عملیاتی عبارت است از نتایج پایانی فعالیت برنامه ریزی شده  و بیان می دارد که چه چیزی ، چه موقع باید انجام بشود و باید در صورت لزوم و امکان کمی بشود.  دست یابی به اهداف عملیاتی شرکت باید موجب موفقیت  ماموریت شرکت شود.

 

 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()