آمار ارکان اصلی برنامه مدیریت بازار - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

ارکان اصلی برنامه مدیریت بازار
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:۱۱ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٧
 
سیستم اطلاعات بازاریابی شامل افراد، تجهیزات و روشهای جمع آوری، طبقه بندی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و توزیع به موقع اطلاعات صحیح به تصمیم گیرندگان بازاریابی است.

 

ارکان اصلی برنامه مدیریت بازار عبارتند از :

۱-جمع‌آوری اطلاعات

در این مرحله اطلاعات مورد نیاز شامل پاسخ به پرسش های متدوال و علایق مشتریان و فروشندگان و وضعیت رقبا و بازارهای جدیدو ... جمع آوری می شود.

۲- تجزیه و تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات

جمع‌آوری اطلاعات یا درحین جمع‌آوری اطلاعات (بسته به نوع اطلاعات استخراج شده و برنامه کاری طراحی شده) می‌بایست به طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخت

۳- برنامه‌ریزی و کنترل

با استفاده از نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده و با توجه به اهداف و مقتضیات شرکت به طراحی مناسب برای آن سازمان می‌پردازیم

۴- اجرا

برترین برنامه‌ریزی  تدوین شده  اگر درست اجرا نشود هیچ‌گونه ارزشی نخواهد داشت. بنابراین مراحل قبلی و مرحله اجراء لازم و ملزوم یکدیگرند وجود سه مرحله اول بدون مرحله اجراء بی فاید و وجود مرحله اجراء بدون مراحل قبلی بی معنی است. 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()