آمار مبانی مدیریت استراتژیک - مدل 8 مرحله ای مدیریت استراتژیک - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

مبانی مدیریت استراتژیک - مدل 8 مرحله ای مدیریت استراتژیک
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱٢:٤٧ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٦ خرداد ۱۳۸٧
 

 

نقش مدیران در اتخاذ تصمیمات  استراتژیک بهتر و  مدل 8 مرحله ای مدبریت استراتژیک

 

 

1-      ارزیابی نتایج عملکرد فعلی

                         الف –  بازگشت سرمایه ، سودآوری و غیره

                          ب   -  وجهه استراتژیک شرکت ( ماموریت – اهداف – استراتژیها  - سیاستها

2-      بررسی وضعیت اداره خارجی  (بررسی عملکرد هیات مدیره و مدیران ارشد )

3-      بررسی محیط خارجی  ( کشف عوامل استراتژیکی که فرصتها و تهدیدها را ایجاد می کنند)

4-      بررسی محیط داخلی شرکت  ( تعیین عواملی که نقاط قوت و نقاط ضعف هستند)

5-      تجزیه و تحلیل عوامل استراتژیک ( SWOT)

                             الف –  کشف و مشخص کردن مشکلات

                             ب    - بررسی و بازنگری ماموریت و اهداف شرکت در صورت لزوم.

6-      خلق ، ارزیابی و انتخاب بهترین استراتژی جایگزین  با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده در قدم پنجم

7-      اجرای استراتژی های انتخاب شده   به وسیله برنامه ها و بودجه ها و رویه ها

8-      ارزیابی استراتژی های اجرا شده از طریق سیستمهای بازخور و  کنترل فعالیتها برای مطمئن شدن از این خیلی از طرحهای مصوب دور و منحرف نشده اند.

 


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()