آمار رهبری و ملاحظات بین المللی شرکتهای چند ملیتی - فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی - IT & E-commerce

امروز توسعه تجارت الکترونیکی برای سهیم شدن مردم عزیز کشورمان از درآمدهای کلان جهانی حاصل از این سبک تجارت و نهایتا رشد در آمد ملی از ضروری ترین امور روزمر’ به شمار می رود. لذا این موضوع مرا بر آن داشت تا وبلاگی در پرشین بلاگ نیز برای این منظور راه اندازی نمایم تا باشد که به حول و قوه الهی قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم . . عیسی نجفی فروردین سال 1387

رهبری و ملاحظات بین المللی شرکتهای چند ملیتی
مدير وبلاگ : عیسی نجفی - ساعت ۱۱:۱٥ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٧ خرداد ۱۳۸٧
 

از آنجا که موقعیت مختلف جغرافیائی فرهنگها و باورهای خاص خود را دارند شیوه رهبری در موقعیت مختلف جغرافیای متناسب با فرهنگ ملی و بومی آن منطقه انتخاب گردیده و سازمان متناسب با آن زهبری می گردد. اما در مجموع فرهنگر منحصر به فرد هر کشور را می توان با بهره گیری از پنج بعد شناسایی نمود..


شرکتها ی چند ملیتی باید به تفاوتهای بسیار فرهنگ ها ی مختلف با یکدیگر کاملا توجه کنند و سبک های مدیریتی خود را متناسب با فرهنگ ملی کشور میزبان ، تعدیل و سازگار کنند و باید مراقب باشند که این تفاوتها به غلط چیز دیگری ( ضعف و کمبود شخصیت ) تفسیر نشوند.

 ابعاد فرهنگی ملی عبارتند از :
Power Distance
1- فاصله قدرت : میزان تحمل و پذیرش توزیع نابرابر قدرت در سازمانها توسط یک جامعه
Uncertainty avoidance
2- تردید یا ابهام گریزی: میزان هراس و نگرانی جامعه از موقعیتهای مبهم ناشناخته
Individualism -collectivism
3- فردگرایی- گروه گرایی: فردگرایی یعنی میزان اهمیت و ارزشی که یک جامعه برای استقلال و آزادیهای فردی قایل است
Masculinity- femininity
4- مردمنشی یا مردسالاری – زن منشی یا زن سالاری : میزان توجه یک جامعه به پول و چیزهای مادی به عنوان ارزشهای مردانه در مقابل میزان توجه به جامعه به انسانها به ارزشی زنانه
Long-term
Orientation
5- بلند نظری یا جهت گیری بلند مدت: میزان توجه جامعه به اهداف و آرمانهای بلند مدت یا کوتاه مدت


 
comment نظر خودتان را در رابطه با مطلب ، در همین قسمت وارد نمایید ()